Best of 2018 | avagy a zene legjobbjai


Noha mindig tragikusan élem meg az év végét, amiért egy újabb év rohant el mellettem, mégis az egyik kedvencem az, amikor visszatekinthetek azokra a zenékre, amelyeket idén hallgattam. Elönt a nosztalgia érzése, az a sok élmény, legyen szó pozitívról vagy negatívról, amiket ezalatt az év alatt szereztem. 2018 egy jó kis év volt zeneileg, rengeteg kedvencem jelentkezett új zenével, nagyon jó koncerteken vettem részt és az egyik kedvenc előadómat is láthattam élőben. Úgyhogy panaszra semmi okom nem lehet. Ahogyan tavaly is tettem, most is összegyűjtöttem a legjobb zenéket az idei évből, amelyek kiemelkedőek voltak a számomra. Nézzük, hogy kik nyerték be magukat a szívembe 2018-ban!


Throwback dal
More Than You Know - Axwell /\ Ingrosso
Idén nemcsak az újdonságok voltak kiemelkedőek az életemben, hanem a régebbi megjelenések is, ezért úgy döntöttem, hogy két "throwback" kategóriával kezdenék. Az egyik legmeghatározóbb dal az évben a More Than You Know volt Axwell /\ Ingrossótól. Az év első pár napjában rengeteg Tomorrowlandes koncertet hallgattam meg és teljesen elmerültem az EDM világában, így találtam rá erre a dalra is. Ráadásul élőben is hallhattam ezt, mert elmentem a DJ páros Balaton Soundos koncertjére, ami örök élmény marad, főleg azért, hogy az első sorban tombolhattuk végig azt. Úgyhogy akárhányszor visszatekintek erre az évre, ez a dal jut az eszembe, mondhatni ez volt a 2018-as év betétdala az én életemben.



Throwback album
Dua Lipa - Dua Lipa
A nagy felfedezés számomra Dua Lipa volt idén, aki beverekedte magát a kedvenc előadóim közé. Vizsgaidőszak közepén, tanulás helyett mellé raktam be Dua debütáló albumát, amit azelőtt sosem hallottam még, kivétel a két slágerét, a New Rulest és az IDGAF-ot. Ha nem tavalyi lenne az album, akkor biztos, hogy az év legjobbjának választanám meg, de így a legjobb "throwback" album címét kapja csak meg. Egyszerűen nincs olyan szám, amit ne szeretnék erről a lemezről és hogyha ezerszer nem hallgattam meg, akkor egyszer sem.



Dalszöveg
Pompeia - Carlos Sadness
Több olyan dal is volt idén, amelyeknek a dalszövege megfogott, de egy volt az, ami elég különleges volt ahhoz, hogy a legjobbnak nevezhetném. Carlos Sadness dala, a Pompeia nosztalgikus, keserédes hangulatot sugároz magából, mivel egy évezredeket átívelő szerelemről szól. Olyan szívszorító érzés kerít a hatalmába, hogyha belegondolsz, hogy megtaláltad életed szerelmét, majd elveszíted, majd egy új életben próbálod őt megtalálni. Amint meghallom ezt a dalt, olyan érzésem támad, mintha magába szippanta és visszarepítene az időben. Carlos Sadness ezzel a számmal is belopta magát a szívembe!

"Hogyha egy nap a világ elfeledkezne rólam,
Belevésem a nevem a fákba.
Próbálj megtalálni, amikor már nem leszek itt.
Én megkereslek téged, történjék bármi."



Koncert
Lana Del Rey
Meglepődtünk? Nem. Vagyis ez már senkinek se kéne, hogy meglepetést okozzon. Nevezhetem magam olyan szerencsésnek, hogy idén kétszer is láthattam Lana Del Reyt élőben, egyszer Berlinben, a Mercedes Benz Arénában tartott koncertjén, másodszor pedig a Sziget Fesztivál nagyszínpadán. Nagyon féltem a koncertjétől, egyrészt a közönségtől, másrészt magától az előadástól is. Nem szerettem volna, hogyha az "őrült" rajongók elrontanák az élményt, na attól pedig kifejezetten rettegtem, hogy esetleg Lana nem olyan jó élőben, mint ahogy azt elképzeltem. De nem csalódtam egyszer sem, mert Lana egy fantasztikus előadóművész. A rajongók pedig nagyon aranyosak voltak, főleg a Sziget Fesztiválon, ahol nagyon jól eltöltöttük az időnket és van, akivel azóta is tartom a kapcsolatot.

Felfedezés/Új előadó
6LACK
Idén nem voltam annyira nyitott az új előadókra, mint a korábbi években. Inkább azokat hallgattam, akiket eddig is szerettem. De volt egy előadó, akit örültem, hogy megismerhettem idén és az nem más volt, mint 6LACK. Az atlantai rapper zenéjével a tánctáborban ismerkedtem meg a PRBLMS című dalán keresztül. Nemrég pedig meghallgattam az idén megjelent albumát is, az East Atlanta Love Lettert, amivel teljes mértékben megnyert magának. Sikerült kiemelkednie az eddig hallgatott rapperek közül és biztos vagyok benne, hogy szép lassan az egyik kedvenc hip-hop előadómmá fogja kinőni magát.



Videóklip
La Increíble Historia del Hombre Que Podía Volar Pero No Sabía Como - Izal
Tavaly is arra panaszkodtam, hogy nem nézek elég videóklipet és ez a helyzet idén is. Nagyon el kellett gondolkodnom azon, hogy melyik volt számomra a legkiemelkedőbb aközül a kevés közül, amit megnéztem. Hál'isten megmentésemre sietett az Izal, akik november végén bemutatták a nagyközönségnek a La Increíble Historia del Hombre Que Podía Volar Pero No Sabía Como nevezetű animációs kisfilmjüket/videóklipjüket, amit én ámulva-bámulva figyeltem. Nagyon szeretem a stop motion technikával készített filmeket, videókat, így nem kellett sokat gondolkodnom azon, hogy ezt a videót válasszam meg az év legjobbjának.



Album
Sick Boy - The Chainsmokers
Az idei év számos jó albumot tartogatott a számunkra, így év végére elég sokan sorban álltak a "Legjobb Album" címért. Az a baj, hogy a sok jó közül nehéz választani, mert nem volt egy sem, ami felülmúlta volna a másikat, mindegyik fantasztikusra sikerült. De végül a Sick Boy lett a nyertes a The Chainsmokerstől és most elárulom, hogy miért. Az év során folyamatosan jelentették meg az új dalokat erről az albumról, míg végül december 14-én hivatalosan is megjelent a lemez. Addigra már az összes dalt hallottam és megszerettem az év folyamán, így sokkal közelebb került hozzám ez az album, mint a legtöbb.
Mivel mainstream előadóknak számítanak, ezért sokan nem kedvelik őket, mert hát divat utálni azokat a zenészeket, akik esetleg nagyobb népszerűségnek örvendenek a többieknél... Azonban a DJ duó idén nagyon odatette magát és mind zeneileg, mind szövegileg is próbáltak újítani. Szerintem a lemezen szereplő dalok közül a Sick Boy és a Somebody a legkiemelkedőbbek, amelyek már komolyabb témával foglalkoznak, mint a duó korábbi szerelmes dalai. Noha a mai napig megosztják a közönséget, én továbbra is mellettük állok és ezért is választottam meg az ő albumukat a legjobbnak idén.
Azonban szeretném megemlíteni a többi kedvenc lemezemet is 2018-ból, mert számomra mindegyik a legjobb volt idén: Diferentes Tipos de Luz - Carlos Sadness | A 10 años luz - Dinero | Invasion of Privacy - Cardi B | beerbongs & bentleys - Post Malone | Shawn Mendes - Shawn Mendes | Pray for the Wicked - Panic! At The Disco | Survive the Summer - Iggy Azalea | The Wave - R3HAB | Bridges - Josh Groban | Astronauta - Zahara | East Atlanta Love Letter - 6LACK | Atlantico - Marco Mengoni | The Greatest Showman: Reimagined



Dal
Otherside - Post Malone
Szükségem volt egy megerősítésre, mielőtt kiválasztottam volna az év legjobb dalát. Ez a megerősítés pedig a Spotify Wrapped volt, ahol is megtudhattam az éves statisztikámat a zenei applikáción. Nem volt meglepetés, hogy az első helyezett Post Malone dala, az Otherside lett, így most már bátran megválaszthatom azt az idei év legjobb dalának is. Sok jó szám jelent meg idén, de ez volt igazán az, ami a legközelebb került hozzám. Amikor meghallgatom ezt a dalt, akkor olyan érzéseket vált ki belőlem, amiket nem igazán tudok szavakba önteni. Nálam ez kell ahhoz, hogy egy dalt kinevezhessek az adott évben a legjobbnak.



Itt a vége, fuss el véle... Lezárult 2018 is. Én nagyon várom már 2019-et, mivel előre láthatólag néhány nagy kedvencem is albummal fog jelentkezni és az új év mindig tartogat meglepetéseket is. Remélem, hogy nemcsak új zenék, de koncertek terén is egy jó évet tudhatunk le majd jövőre.

Kik kerültek fel a "Best of" listátokra? Melyik volt a kedvenc dalotok idén? Esetleg melyik volt a kedvenc koncertetek, amit végigtomboltatok? Osszátok meg kommentben a legjobb élményeiteket! Köszönöm, hogy itt voltatok 2018-ban és találkozunk az új évben! BÚÉK!

2 megjegyzés:

  1. Ok, so I know this comment is WAY late, but I just got a chance to read through all of your recommendations and I loved them! Thank you so much for sharing. I always love reading people's favorite music from the year. I also looked through your 2017 recommendations that you linked to and oh wow, I ADORE Leoniden!! All of these were great. Hope your 2019 has been wonderful so far! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okay, my reply is SUPER LATE (because I somehow missed your comment ^-^"). I'm the same with these posts as well, I love seeing what others were listening to during the year. I'm happy that you liked Leoniden, too. :)

      Törlés

Kövess Instán!