Spotify Wrapped 2018 | avagy az idei zenei statisztikám


Az egyik legvártabb dolog az év végében a Spotify 2018-as összefoglalója volt. Az utóbbi hetekben folyamatosan azt kutattam, hogy mikor fogják nyilvánosságra hozni az idei statisztikákat, így amikor megtudtam, hogy december 6-án, azaz Mikulás napján jön az idei Spotify Wrapped, akkor el is kezdtem a visszaszámlálást a nagy napig.
Tudom, furcsa lehet egyeseknek, hogy ennyire vártam egy ilyen egyszerű dolgot, viszont nagyon szeretek visszatekinteni az évre zenei szempontból. Egy-egy dal, előadó sokkal többet jelenthet számunkra, hiszen élmények és érzelmek kötődhetnek hozzájuk. Ezért is szeretem a Spotifyt, mert mindenhol velem van, bármikor hallgathatok zenét, hiszen évek óta előfizetője vagyok. Talán ez az egyetlen olyan alkalmazás, amelyre bűntudat nélkül adok ki pénzt, mert tudom, hogy kihasználom minden funkcióját. Na de elég a mellébeszélésből, nézzük az idei statisztikákat!

Hogyha szeretnéd Te is megnézni a Spotifyos összefoglalót, akkor látogass el a spotifywrapped.com oldalra, ahol pillanatokon belül megtudhatod, hogy milyen volt az éved zenei téren.


Az első kategória az "Elsők", azaz megtudhattuk, hogy melyik volt az első szám, amit meghallgattam és ki volt az első felfedezésem. Őszintén szólva, már nem emlékeztem az első dalra, így köszönöm a Spotifynak, hogy emlékeztetett arra, hogy a Get Down Low volt, ami viszont az előző évből származó kedvencem. Sőt, lehet, hogy 2016 végén is hallgattam már... Szóval mondhatjuk, hogy egy örök kedvenc dalról van szó.
Az első felfedezett előadómnak Anittát nevezte meg. A valóságban összesen két olyan számot hallgattam, amiben ő is szerepel és az a Sua Cara a Major Lazertől és a Machika J Balvintól. Annyira nem merültem el az ő zenei karrierjében, de lehet jövőre valóban belehallgatok a saját dalaiba is.


A következő kategóriában a Spotify egy kis vetélkedőre hívott ki. Arra volt kíváncsi, hogy kitalálom-e, hogy összesen hány percet töltöttem zenehallgatással az appon. Meglepetésemre elsőre kitaláltam, hogy összesen 49 969 percet hallgattam zenét Spotify-on és csupán csak 31 perc kellett volna a bűvös 50000-hez. Így is szép teljesítménynek mondanám, de most már tudom, hogy mi lesz a jövő évi célom!


A harmadik kategóriában kiderült a TOP előadónk, azaz hogy kit hallgattunk a legtöbbet 2018-ban. Az enyém egyáltalán nem meglepetés, hiszen két koncertjére is készültem idén, így Lana Del Reyt összesen 52 órán keresztül hallgattam az appon keresztül. Kihangsúlyoznám, hogy ez CSAK a Spotify és az a rengeteg óra, amit például YouTube-on vagy az MP4 lejátszómon hallgattam, az nem tartozik bele. Bele se merek gondolni, hogy vajon hány óra adódik pluszba ehhez az 52-höz...


A negyedik kategóriában végre először láthattuk a ranglistáinkat, a TOP előadókat, dalokat és műfajokat. Mondanom sem kell, egyáltalán nem ért meglepetés itt sem.
TOP 5 előadóm: Lana Del Rey, ami nem meglepetés; Dua Lipa, akiről azt hittem, hogy elviszi az első helyet; Panic! At The Disco, akik idén új albummal jelentkeztek és akiket hamarosan élőben is látok majd; R3hab, aki egy új EDM kedvenc és akivel idén személyesen is találkozhattam; The Chainsmokers, akiket még mindig nem untam meg és továbbra is támogatom őket;
TOP 5 dalok: Otherside, amit ha ezerszer nem hallottam, akkor egyszer sem; IDGAF, ami számomra meglepetés, mert szerintem tavaly többet hallgattam; This is America, amit a tánctábornak köszönhetően szerettem meg; Kream, ami szerintem a legjobb szám Iggy EP-jéről; Bodak Yellow, ami megint csak tavalyi kedvenc volt.
TOP műfajok: Pop, mert trash vagyok; Hip Hop, mert megártott a sok tánc; Dance/Electronikus, amit idén nagyon megszerettem; Indie, ami örök kedvenc; Rock, amit nem értek, hogy mit keres itt (talán az indie rock miatt?).


A Spotify idén is összeállította a TOP 100-as, személyre szabott műsorlistánkat, ami nekem nagyon tetszik és néhány dal kivételével nagyon meg vagyok vele elégedve. Ha kíváncsiak vagytok arra, hogy mely dalokat hallgattam a legtöbbet idén, akkor hallgassatok meg bátran!


A hatodik kategóriában a kedvenc alműfajomat tudhattam meg, ami idén a Dance Pop lett. Ezzel nem tudok vitába szállni, idén nagyon sok popot és elektronikus zenét hallgattam és a Dance Pop tényleg egy olyan műfaj, amit szeretek.


A hetedik kategóriában kiderült, hogy melyik a legrégebbi dal, amit meghallgattam idén. Na... hát ezzel vitába szállnék. Fogalmam sincs, hogy mikor és miért kezdtem el hallgatni ezt a The Beach Boys számát, de biztos vagyok benne, hogy nem jutottam a végéig. Szerintem valaki csinált belőle egy covert és azért kereshettem rá. De ha valóban a legrégebben alkotott számot dobta volna ki, akkor az valamelyik klasszikus zeneszerző lett volna. Kapásból nekem Pergolesi jutott eszembe és a Stabat Mater, amit nosztalgiázásképp szoktam meghallgatni, mivel gimnazista koromban énekeltük a kórussal. Úgyhogy ez a kategória számomra nem volt annyira meggyőző.


Nyolcadikként megtudhattam, hogy mely csillagjegy szülötteit hallgattam a legtöbbet idén. Ezt imádtam a legjobban, hiszen nagyon szeretem az ezotériát és az asztrológiát is nagyon érdekesnek találom. A nyertes csillagjegy a Rák lett és olyan előadókat emelt ki nekem a Spotify, mint Lana Del Rey és Post Malone. Itt volt egy "fake fan" krízisem, mivel december 6-ig abban a hitben éltem, hogy Lana Ikrek csillagjegyű. De most, hogy utánanéztem, rájöttem, hogy pont beleesik a Rák jegybe a születésnapjával (június 21). Számomra ez egyrészt megnyugtató, mert utálom az Ikreket, másrészt sok mindent megmagyaráz, hiszen jobban belegondolva inkább jellemzőek rá a Rák tulajdonságai, mint az Ikreké. De hagyjuk az asztrológiát, folytassuk a listát!


Aztán elérkezett a kedvenc kategóriám, ahol kiderült, hogy mely podcastokat hallgattam idén a legtöbbet. Idén kezdtem el használni a Spotify-t podcastok hallgatására és így találtam rá néhány abszolút kedvencemre is, amiket egy előző bejegyzésemben meg is osztottam veletek. Nem volt tehát meglepetés számomra, hogy a legtöbbet hallgatott podcast az And That's Why We Drink lett, aminek szinte az összes epizódját hallottam már eddig, a dobogóra pedig a Two Girls One Ghost is felléphetett. Természetesen folytatni fogom a podcastok felfedezését és kíváncsi leszek, hogy jövőre ki lesz a nyertes.


A Spotify egy Tastebreakers, azaz A komfortzónán túl nevezetű lejátszási listát is létrehozott nekünk, amit böngészve elég érdekes dolgokra lettem figyelmes. Például szerinte nekem bele kellene hallgatnom a Korán felolvasásába, arabul... Hát... kedves Spotify, ennyire nem jó az arab tudásom, hogy ezt valóban értékelni tudjam. De volt egy-két olyan előadó is, akit ismerek, például a Thirty Seconds To Mars vagy a Twenty One Pilots, akiknek a zenéjébe valóban belehallgatnék. De kicsit félve tekintek erre a listára, mert nem tudom, hogy mire számíthatok.


Az utolsó oldalon pedig az összefoglalónkat láthatjuk egy képben összefoglalva, amit természetesen megoszthatunk az egész világgal. Összességében nagyon meg vagyok elégedve az idei Spotify Wrappeddel, mert nagyon szép lett a weboldal, vizuálisan tényleg odatették magukat és néhány érdekes statisztikát is megtudhattunk. Az egyetlen dolog, ami nem tetszik, az a Tastebreakers playlist... De hát nem lehet minden tökéletes! A statisztikákat illetve túl nagy meglepetés nem ért idén, azok győzedelmeskedtek, akik amúgy is várhatóak voltak. Nagyon örülök, hogy végre egy helyen láthatom összeszedve ezeket az adatokat és hogy végre hallgathatom a 2018-as lejátszási listámat!
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy 2019 mit hoz zenei téren, már most tudom, hogy olyan kedvenceim jelentkeznek új lemezzel, mint Lana vagy a Miss Caffeina. Bízom benne, hogy jövőre is ilyen jó lesz a Wrapped, esetleg részletesebb és még érdekesebb adatokat közöl majd velünk a Spotify.

Ti használjátok a Spotify-t? Ha igen, milyen lett az idei összefoglalótok? Osszátok meg kommentben a legtöbbet hallgatott előadótokat és dalotokat! Kíváncsi vagyok, hogy ki mit hallgatott a legtöbbet idén! A legközelebbi bejegyzésemben pedig az általam összeállított "Best of" listát olvashatjátok majd, azaz a 2018-as zenei kedvenceimet. Addig is szép hetet Mindenkinek!


A bejegyzéshez felhasznált képek forrása: Spotify Wrapped

2 megjegyzés:

  1. Nos. Én is megcsináltam ezt, és valami überletaglózó szám jött ki, mert alig 7k-t hallgattam idén a Spotify-on. (Telefonon nem hallgatok Spotify-t, mert a Huawei-em nem szereti, szóval laptopnál ülve használom, és így iszonyúan kiesik. 😪 [De azt írta, hogy 132%-kal többet hallgattam idén, mint tavaly, szóval LoL.]) Last.fm-en gyűjtögetem a scrobble-okat, de olyan ostoba voltam az idén, hogy nem vettem észre, hogy az iTunesom nincs összekötve vele, és rohadt sok kimaradt így (2015-ben 11k-m volt, ami idén mindössze 1k, szóval képzelheted...). Számomra ez az év egy mess volt ilyen szempontból.

    Na de a listádról: Lana Del Rey-t nem szeretem, úgyhogy erről nem kívánok szólni. A 2018-as playlistedből kiindulva egy olyan szám sincs, ami az enyémen rajta van/lesz (se a lejátszási, se a kedvenc). ^_^ Ahogy a hiphopért se vagyok oda, de Sean Paul mindig jöhet. 🤪 Lmao, hogy a Havana eredetije helyett a Pentatonix verziója van rajta, de megértem, tényleg. A God is a womant megszerettem azóta (pedig általában nem vagyok ilyen fajta, hogy idő kell, hogy valamit megszeressek, számomra ez olyan ha elsőre nem jön be, akkor soha). City of Stars... hát jó, érdekes. Attention... xD Tavalyi legutáltabb dalom messze. Sean Paul. 🙏 Egy Isten. The Saturdays??? Váó, ez hogy jött? (Már tökre elfelejtettem, hogy ez a számuk létezik.) Nálam az On Your Radar szokott gyakran pörögni (na jó, a gyakran túlzás, mert idén nem hallgattam.) A Call Out My Name a legjobb Weeknd idei EP-jéről. (Isten látja a lelkemet, én mindig mindent meghallgatok tőle, de számomra férfiatlan.) Iggy... ja, hát szerintem az idei EP-jével a következő öt évre be kell érnünk, mert nem fog semmit se kiadni. Nem hallottam Josh Groban idei albumát (nekem operás a srác), de a tavalyi karácsonyi albuma fasza volt. A Say Amen klassz. Friends? Ezt töröld innét rögtön. 😷 Még egy Sean Paul. 💁‍♀️ Fitnessz, fitnessz, fitnessz. Attention Pentatonix változata elviselhető, de még mindig nem bejövős. Savior. Irtó király dal. (Épphogy lecsúszott az én listámról. 😥) FEEDBACK, ÚRISTEN, IMÁDOM. Janet legjobb dala EVÖR. Az Into You Ariana legjobb dala. 🧐 Belenéztem a Tastebreakers listádba, hát mi ez? xD
    Ja, amúgy itt van az enyém:
    https://images2.imgbox.com/48/28/r4WHVYmu_o.png
    (Ave Britney.)

    Bocsi, ha egy kicsit szanaszét lett a komment, csak a posztoddal sorban írtam ki az érzéseimet. x)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Wow! :D Ilyen terjedelmes/tartalmas hozzászólást se kap mindennap az ember. :D
      Megpróbálok reagálni pár dologra a sok közül.

      - Az, hogy Lanát nem szereted, szerintem egyáltalán nem meglepő, mert ő azért megosztja a közönséget. Valaki vagy szereti vagy nem. :)
      - A Havanát először a Pentatonix változatban hallottam és nekem a mai napig jobban tetszik ez a változat, mint az eredeti.
      - Én azt Attentiont nagyon szeretem, azért is van fent két változat is a listámon. xD
      - A The Saturdays úgy jött, hogy egyszer csak eszembe jutott, hogy volt ez a számuk és hogy mennyire szerettem és természetesen ezerszer meghallgattam, mert hát egyszer nem elég. :D
      - Én Iggyben azért bízom, mert most bontotta fel a szerződést a lemezkiadójával, úgyhogy talán lesz lehetősége arra, hogy olyan albumot csináljon, amilyet ő szeretne.
      - JOSH GROBAN NEM OPERA ÉNEKES!!!! (Ezért ölni tudok! :D)
      - A Feedback pl. nem tudom, miért van a listámon, mert szerintem egy kezemen meg tudom számolni, hányszor hallgattam meg (tánctáboros dal volt, ezért került fel az egyik playlistemre, de amúgy annyira nem is szeretem a számot :D).
      - Az egyik barátom most küldte át a listáját, ő is ilyen arab meg török zenéket kapott, úgyhogy megnyugodtam, hogy nem csak nekem ilyen fura a playlistem. :D

      Idei évi tanulság számodra, hogy többet kell hallgatni a Spotit. :D Amúgy Kyle Minogue az egyik legjobban utált előadó az én részemről. Sosem szerettem azt a nőt. Britney régi számai meg igazi guilty pleasure számomra. :)

      Köszi még egyszer, hogy írtál. :D

      Törlés

Kövess Instán!