Kedvenc zenei megjelenéseim | 2019 nyár


Hiába vagyunk már túl a félidőn, még mindig csak vakarom a fejem és azon gondolkozom, hogy mi a fene történt a zene világában, hogy alig jönnek ki olyan megjelenések, amik engem érdekelnek?! De talán a nyár már hozott olyan újdonságokat, amikre felkaptam a fejem és ebben a bejegyzésben meg is osztom veletek őket.


Kislemezek / dalok

quando a bad bater | Luan Santana
Luan Santana az egyik kedvenc brazil előadóm, így amikor megláttam, hogy új koncertalbummal jelentkezik, hát madarat lehetett volna velem fogatni, olyan boldog voltam. A legelső dal, amit meghallgattam róla az a quando a bad bater volt, ami szerelem volt első hallásra. Ebben a számban megvan mindaz, amit szeretek az ő zenéjében. Imádom a zenei alapot, a hangját és azt a kirobbanó érzelmet, ami a refrénben van. A VIVA című albuma már megjelent, úgyhogy ha szeretnétek megismerkedni a sertanejo műfajjal, akkor ajánlom figyelmetekbe.



YO LE LLEGO | J Balvin & Bad Bunny
[Spotify]
Idén nyáron nagyon sok latin zenét hallgattam, ami az utóbbi években nem igazán volt rám jellemző. Ezért is hallgattam meg J Balvin és Bad Bunny közös albumát, az OASIS-t, ami nagy meglepetés volt számomra. Tele van fülbemászó dalokkal, de az abszolút kedvencem a Yo Le Llego róla. Igazi nyári sláger, amire lehet táncolni, bulizni és igazi latin hangulatot teremt.



Señorita | Shawn Mendes ft. Camila Cabello
[Spotify]
Valljuk be, hogy az idei nyár mindenképp Shawnról és Camiláról szólt. A Señorita dal kapcsán derült ki, hogy a két énekes egy párt alkotnak és azóta a csapból is ők folynak. Maga a szám nem fogott meg engem első hallásra, de egy idő után nem tudtam abbahagyni a hallgatását. Nagyon szenvedélyes nemcsak a dal, de maga a videoklip is, amit elég kellemetlen lehetett a stábnak leforgatni, hiszen csak úgy szikrázik a levegő a két énekes között.



Heart Upon My Sleeve | Avicii ft. Imagine Dragons
[Spotify]
A nyár folyamán megjelent Avicii posztumusz albuma, a TIM. Sokat vártam azzal, hogy meghallgassam, mert a DJ elvesztése még mindig érzékenyen érintett. Azonban egy nap a buszon ülve elindítottam az albumot és wow! A dal, amit első hallásra megszerettem, a Heart Upon My Sleeve volt, amit az Imagine Dragons együttessel vett fel a svéd DJ. Dan hangja tökéletesen illik ehhez a számhoz és a vonósok a dropnál valami eszméletlenül jók.
A legijesztőbb ebben az albumban a dalszövegek, amik értelmet adnak arra, hogy mi is zajlott le Tim fejében még a halála előtt. Mindenkinek ajánlom ezt a számot és az albumot is, aki szereti Avicii munkásságát.



Season of the Witch | Lana del Rey
[Spotify]
Nem létezhet olyan kedvences bejegyzés, amiben legalább egyszer ne szerepelne Lana Del Rey! Noha nyáron jelent meg ez a dal, mindenképp az őszi időszak himnusza lesz majd. A Season of The Witch Guillermo Del Toro új filmjéhez, a Lidérces mesék éjszakájához készült. Alapjáraton nem rajongok a horror filmekért, de ezután a dal után elgondolkodtam azon, hogy megnézném ezt a filmet. Lana Del Reyt sokan nevezik boszorkánynak és ez a dal valóban illik az ő hangjához és a stílusához. Ha a nyáron nem is hallgattam annyit a Season of the Witchest, októberben ezt mindenképp pótolni fogom.




Albumok

III | Banks
[Spotify]
Az idei év egyik legvártabb megjelenése a III volt Bankstől. Az alternatív énekesnő harmadik stúdióalbumával elég furcsa kapcsolatom van. Egyrészt első hallásra nem volt rám akkora hatással, hogy on repeat hallgassam, másrészt viszont vannak rajta olyan dalok, amiket amikor meghallok, rögtön magukkal ragadnak. Ez az az tipikus eset, amikor időt kell adnom egy lemeznek, hogy megérjen benne, hogy értékelni tudjam a teljességét. Nem érzem azt, hogy volt elég ideje arra, hogy megszerettesse magát velem. Úgyhogy ez egy lassan kialakuló szerelem kezdete és már alig várom, hogy kiteljesedjen!
Kedvencek: Gimme | The Fall | Godless | Alaska


In My Defense | Iggy Azalea
[Spotify]
Az elmúlt évek egyik legvártabb visszatérése pedig mindenképp Iggy Azaleáé volt. Öt évet kellett várnunk arra, hogy új nagylemezzel jelentkezzen az ausztrál rapper és idén nyáron végre meg is kaptuk az In My Defense-t. Azonban a fogadtatás elég vegyes volt: a kritikusok lehúzták, a rajongók imádták. Én is valahol a középmezőnyben helyezkedek el. Mint album, szerintem nem lett annyira ütős, nincs meg benne az a fajta kohézió, ami összetartaná ezt a projektet. Van tizenkét szám, de nem érzem köztük a kapcsolatot. De ettől eltekintve az a tizenkét külön-külön véve jók, vannak, amik kiemelkednek közülük (főképp a kislemezek), vannak amik átlagosan sikerültek, de nem mondanám, hogy vannak ezen az albumon rossz dalok. Ettől eltekintve én nagyon örülök Iggy visszatérésének és csak bízom benne, hogy a következő albumáig nem kell fél évtizedet várnunk.
Kedvencek: Clap Back | Sally Walker | Started | Just Wanna


NFR | Lana Del Rey
[Spotify]
Nem zárhatom le úgy ezt a részt úgy, hogy ne tennék említést Lana Del Rey új albumáról, a Norman Fucking Rockwellről. Egy egész bejegyzést szenteltem ennek a lemeznek, úgyhogy most csak egy gyors összefoglalóval készültem. Lana ötödik stúdiólemezét nagyon jól fogadta nemcsak a rajongótábor, hanem a zeneipar is. A kritikusok is túlnyomóan pozitívan nyilatkoztak az albumról, a Metacriticen jelenleg az NFR a legjobban értékelt albuma, 87 ponttal. Iggyvel ellentétben ez egy kerek egész lemez lett, nagyon szépen összekapcsolódnak a dalok, a különböző utalások pedig csak még jobban erősítik ezt a fajta kohéziót. A líraiság átvette a főszerepet a Norman Fucking Rockwellen, így dalszövegek szempontjából is ez vált az egyik legjobb albumává az énekesnőnek. Hogyha még nem tettétek volna meg, itt az ideje, hogy belehallgassatok az NFR-be, nem fogjátok megbánni!
Kedvencek: Fuck it I love you | Doin' Time | hope is a dangerous thing

Ezzel pedig véget ért a nyár és az én bejegyzésem is. Nektek melyik volt a nyár slágere? Esetleg a nyár albuma? Írjátok meg kommentben, mert érdekel, hogy Ti milyen zenéket hallgattok! Köszönöm, hogy itt voltatok és hamarosan jön az új bejegyzés!

Felhasznált képek forrása: Banks, Iggy Azalea, Lana Del Rey

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kövess Instán!