Zenei felfedezések | Tate McRae

Az év első munkanapján csak annyi kívánságom volt a Spotify isteneihez, hogy jó zenékkel kezdődjön 2021. Ők pedig nagyon komolyan vették az én fohászomat, mert az első dal, amit meghallottam, azonnal kedvencemmé vált. A szám nem más volt, mint a vicious, az előadó pedig a mindössze 17 éves Tate McRae.

Természetesen rögtön elmerültem a fiatal kanadai énekesnő diszkográfiájában és hamar rá kellett jönnöm, hogy egy kicsit lemaradtam vele kapcsolatban. Én még mindig a feltörekvő előadók közé sorolnám, azonban már egyre több és több figyelmet kap. Spotify-on havonta 24 millióan hallgatják, úgyhogy már nagyon közel jár ahhoz, hogy a világon mindenki megismerje őt. Azért is oda kell figyelni rá, mert már dolgozott együtt Billie Eilish-sal és Finneas-szal, hiszen a Tear Myself Apart számát a testvérpár szerezte.

Na de ki is Tate McRae? A kanadai származású énekesnő 2021-ben fogja betölteni a 18. életévét. A fiatal lány azonban nemcsak énekel, hanem táncol is. Gyerekkora óta versenyszerűen táncolt és még az amerikai So You Think You Can Dance táncműsorban is feltűnt, ahol végül harmadik helyezést ért el. A zenei karrierje azonban YouTube-on kezdődött el, ahová a saját dalait töltötte fel. A One Day rögtön népszerűvé vált, ezért nem csoda, hogy egyre több figyelmet kapott a zene világában is. 2020 elején megjelent az all the things i never said EP-je, azonban a nagy áttörést a you broke me first kislemeze hozta meg, ami jelenleg 459 millió streamnél jár Spotify-on. Ezzel a dallal lépett fel az MTV EMA díjátadón is 2020-ban, bebizonyítva azt, hogy érdemes lesz odafigyelnünk rá, főképp azért, mert már lemezszerződése van a Sony-hoz tartozó RCA kiadóval.

Amikor meghallgattam a dalait, akkor rájöttem, hogy én már találkoztam vele korábban is. 2019-ben jelent meg az all my friends are fake dala és emlékszem, hogy ezt a dalt már ajánlotta nekem a Spotify, talán 2020 elején. Azonban azzal a számmal még nem keltette fel a figyelmemet, viszont egy évvel később, január 4. napján nagyot ütött a vicious. A Lil Mosey-val közös száma a you broke me first folytatásának is tekinthető, hiszen ebben a dalban Tate arról énekel, hogy hogyan sikerült túltennie magát azon a személyen, aki összetörte a szívét. Noha nehéz a továbblépés, amire a refrénhez vezető versszak is utal (I won't, won't lie / Last night I cried a little / Now I, I'm fine), de ez a dal mégis azt az érzést próbálja megragadni, amikor végre már nem rágódunk a másikon. Ezt a számot megállás nélkül hallgattam órákon keresztül és nemcsak a szöveg, de a zene is megnyert magának. Imádom, ahogy a refrén elején csak az ő hangja és a beat van, talán az volt az a pillanat, amikor levett a lábamról ez a dal. Sőt, kifejezetten szeretem, ahogy Lil Mosey becsatlakozik az utolsó refrénbe. Szerintem egészen jól illik egymáshoz a hangjuk. 

A vicious után természetesen meg kellett hallgatnom a többi dalát is. Az all the things i never said EP-je egész jó kezdés volt a részéről, habár be kell vallanom, hogy nem igazán találtam olyan számot rajta, mint a vicious volt. Szerettem volna, hogyha lenne még egy olyan, amelyiktől eldobom az agyam. De így is találtam egy újabb kedvencet, a that way-t. Ez szöges ellentéte a viciousnek. Zeneileg nagyon visszafogott, hiszen a fő szerepet a zongora kapja, mellette pedig nagyon visszafogott beatek vannak. A szöveg által elénktárt történetben egy barátság és szerelem között őrlődő lányt láthatunk. "Friends don't look at friends that way", énekli a a refrén végén.

Na és mit tartogat még számunkra Tate? Idén januárban jelent meg a legújabb dala, a rubberband. Ez is, mint korábban említett dalai, egy befejeződött kapcsolatról szól, arról, hogy már nincs visszaút, nem lehet megmenteni azt.
Azt is lehet már tudni, hogy készül egy új EP-je, azonban ezidáig még nem derült ki, hogy mikor is fog megjelenni. Addig viszont biztosan hallunk még felőle, hiszen március elejére is ígért egy új megjelenést. Hogy mi lesz az, még nem tudni, de kíváncsian várom, hogy mivel vesz le a lábamról legközelebb.

Ti ismeritek Tate McRae-t? Ha igen, melyik a kedvenc dalotok tőle? Ha esetleg szeretnétek, hogy belehallgassak más feltörekvő előadók zenéibe is, akkor nyugodtan osszátok meg a kedvenceiteket kommentben! Kellemes hetet mindenkinek, hamarosan jelentkezem egy új bejegyzéssel!


A bejegyzés fejlécéhez felhasznált kép forrása: Tate McRae

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kövess Instán!