Best of 2020 | Az év legjobb zenei albumai


Az év végi Best of sorozat következő posztjában az év legjobb zenei albumait gyűjtöttem össze nektek. Rengeteg albumot hallgattam idén is, a Spotify listám szerint több mint 67 órát és még így se jutott időm mindenre. Ebben a bejegyzésben 9 albumot írtam össze nektek, amelyek meghallgatása után az volt az első reakcióm, hogy "hű, ez jó volt". Nálam az ilyen projekteknél az összhatás számít, az, hogy a dalok hangzása, tartalma mennyire kapcsolódik egymáshoz, hogy a teljes lemez milyen hatással van rám. A végén pedig megemlítek pár olyan lemezt is, ami nem jutott be a legjobbak közé, de megérdemli a megemlítést.
 


Someday Tomorrow Maybe
Lola Marsh

Olyan távolinak tűnik ez a megjelenés, hogy szinte az az érzésem támad tőle, hogy ez nem is 2020-ban jelent meg. Az izraeli indie zenekar, a Lola Marsh második nagylemeze január 24-én jelent meg és rögtön nagy kedvencemmé vált. A dalok időtlenek, olyan, mintha ezer éve ismerném őket, pedig épp csak egy éve hallottam először ezt az albumot. 2020 egyik legjobb pillanata volt, hogy eljutottam (újra) a Lola Marsh koncertjére, még a márciusi lezárások előtt, így az ő koncertjük volt az utolsó, amin részt tudtam venni a 2020-as évben. Akik szeretik az indie és folk zenét, azoknak biztosan tetszeni fog a Lola Marsh új lemeze.
Dalok, amiket érdemes meghallgatni: Only for a Moment | Hold On | Strangers on the Subway | Give Me Some Time

Rest your eyes
Better days are coming, I can feel it



The Ganglands of My Heart
XYLØ

Már négy éve követem nyomon XYLØ munkásságát, az America című EP-je nagy kedvencemmé vált 2016-ban. Azóta is arra vártam, hogy egy hangulatban és hangzásban is hasonló projektet készítsen és ez meg is történt a The Ganglands of My Heart című EP-ben. A minialbum Valentin napon jelent meg, de egyáltalán nem egy cukormázas projektről van szó. Az a komorság és sötétebb hangulat az, ami megfogott ebben az EP-ben. A megjelenésekor újra és újra meghallgattam, mert pontosan erre volt szükségem akkoriban. Hihetetlenül örültem, hogy végre megkaptam azt a projektet tőle, amire már évek óta vártam.
Dalok, amiket érdemes meghallgatni: Have You Ever Been In Love? | American Sadness | Neon Crucifix

Love is a dog from hell
And it's hungry as well



Colores
J Balvin

Az év egyik leglepetése nekem J Balvin új albuma, a Colores volt. Eddig is kedveltem a zenéjét, de kicsit félve hallgattam bele az új lemezébe. Hogy miért, azt nem tudom, hiszen a Vibras is nagyon tetszett már. A Colores március 19-én jelent meg és nem volt olyan dal, ami ne tetszett volna róla. Ritka az, amikor szinte minden számot elmentek egy albumról, de a Coloresen szinte az összes dal fülbemászó volt. Túl sok reggaeton projektet nem hallgattam idén, de ha hallgattam is volna, nem hiszem, hogy bármelyik is felülmúlta volna a Colorest. Ráadásul pont akkortájt jelent meg, amikor szüksége volt az embernek egy kis kikapcsolódásra, egy kis táncra és ez a lemez tökéletes volt erre a célra.
Dalok, amiket érdemes meghallgatni: az összes? De a Verde és az Amarillo mindenképp.

Yo no sé qué me pasa cuando cerca te tengo
Pero me atrevería a jugarme la vida por un par de besos



Future Nostalgia
Dua Lipa

Az év megmentője nem más volt, mint Dua Lipa. A brit énekesnő második nagylemeze, a Future Nostalgia március 27-én jelent meg és egy valódi felüdülést jelentett karantén idején. A 80-as évek diszkó hangzása dominálja az albumot és bizony az egész világot táncra perdítette. Szinte az összes év végi összefoglalón szerepel ez a lemez, vannak olyan zenei magazinok, amik az év legjobbjának választották meg. Nem is csoda, mert Dua Lipa képes volt szintet lépni és a debütáló lemezénél is jobbat tudott készíteni. Én nem vagyok nagy rajongója ennek a 80-as évek trendnek, ami 2020-at jellemezte, viszont Dua albuma kivételt jelent és szerintem tökéletes lett.
Dalok, amiket érdemes meghallgatni: az összes. De tényleg! | Don't Start Now | Physical | Levitating | Love Again | Boys Will Be Boys

I never thought I'd hear my heart beat so loud
I can't believe there's something left in my chest anymore
But goddamn, you got me in love again



Renaissance
Apashe

Ha ki kéne választanom, hogy melyik volt 2020 legjobb albuma, akkor hezitálás nélkül a Renaissance-ot választanám. Apashe régóta várt második nagylemeze tökéletes. Még Dua Lipa Future Nostalgiájánál is tökéletesebb. Már korábban is írtam Apashe-ról és nem győzöm hangsúlyozni, hogy ez az ember egy zseni. A Requiem EP-jét követve a Renaissance is a klasszikus és komolyzenei elemeket keveri az elektronikus és trap zenével, amik tökéletes szimbiózist hoznak létre. Az ő zenéjében megvan az a minőség, amit régebben hiányoltam az elektronikus zenéből, így nem csoda, hogy ő volt az, aki megszerettette velem ezt a műfajt. Ha meghallgattok egy albumot ebből a bejegyzésből, az ez legyen!
Dalok, amiket érdemes meghallgatni: itt is az összeset! De kiemelném: Distance | Behind My Eyes | Uebok | Legend

Bury me deep underneath
Everything I keep inside
Pretty little smile
Hides every tear behind my eyes




Detroit 2
Big Sean

Hadilábon állok a hip-hop és rap albumokkal. Noha nagyon szeretem ezeket a műfajokat, a legtöbb lemez mégis unalmas, repetitív és semmitmondó. Azonban van pár olyan előadó, aki mindig képes meglepni és Big Sean is közéjük tartozik. A Detroit 2 volt szerintem idén az egyik legjobb rap album, amit hallottam. Van benne egyfajta kohézió és a számok sem ugyanarra az ütemre épülnek, sőt, a dalszövegek sem egyhangúak, így máris változatosabbá vált a projekt. A közjátékok, amikben Dave Chapelle, Erykah Badu és Stevie Wonder beszél is érdekes színfoltjai ennek az albumnak.
Dalok, amiket érdemes meghallgatni: Body Language | ZTFO

Late night conversation, can you speak my body language?



Music is the Weapon
Major Lazer

Sok-sok év várakozás után végre megjelent a Major Lazer új nagylemeze, a Music is the Weapon. Talán már 2015-ben bejelentették ezt az albumot és rengeteg huza-vona után 2020-ban végre meg is jelent. A Major Lazerből időközben kilépett Jillionaire, a helyét pedig Ape Drums vette át. Na de megérte 5 évet várni erre a lemezre? Igen! Szerintem egy tökéletes party album lett, fülbemászó dallamokkal, amik arra motiválják az embert, hogy táncra perdüljön a szoba kellős közepén. A Major Lazer továbbra is a tropical hangzásvilágot vegyíti az elektronikus zenével, így a reggae és a reggaeton is nagy szerepet játszik a zenéjükben. Ez a lemez nagyon jó hangulatot kelt, így mindenkinek ajánlanám, ha esetleg fel akarnátok dobni a borús napokat.
Dalok, amiket érdemes meghallgatni: Hell and High Water | Bam Bam | Rave de Favela | QueLoQue | Que Calor

And life can get difficult
I know, I know it
But one thing I know for sure
Is I'm still breathing



MOVIE
DaniLeigh

DaniLeigh új albuma, a MOVIE az év egyik nagy meglepetése számomra. Nem első, hanem második hallgatásra lettem szerelmes ebbe a lemezbe. Sőt, elég érdekes módon szerettem meg a MOVIE-t. DaniLeigh készített egy visual albumot, amit nevezhetünk egy kisfilmnek is. A dalok többségét megjeleníti ebben a videóban, ami egy párkapcsolat történetét meséli el. A cukormázas, szerelmes kezdetekről, a hazugságokról, a megcsalásról, a szakításról és a bosszúról. Az a majd' 30 perc 2020 egyik legjobb 30 perce volt. Utána lehetetlen volt abbahagyni ennek az albumnak a hallgatását. Én mindenképp azt ajánlom nektek, hogy nézzétek meg a kisfilmet, mert azzal biztos, hogy megnyer magának titeket is a MOVIE.
Dalok, amiket érdemes meghallgatni: Situations | Monique | Dominican Mami | Levi High | Last Night

They'll love me while I'm dancin'
They'll love me while I'm drunk
But I can't wait to be with you when I'm done




Mad World
Timmy Trumpet

Az év végére is kijutott a jóból, mert a legutolsó album, amit 2020-ban meghallgattam, az a Mad World volt Timmy Trumpettől. A december elején megjelent lemezt pár hétig halogattam, de végül nem bántam meg, hogy meghallgattam. Az EDM és house műfajában szerintem ez volt a legjobb projekt, amit idén hallottam. A hangzása elég nosztalgikus, a régi idők elektronikus világát idézi. Az album hallgatása közben pedig el tudtam képzelni, ahogy a tömeg erre bulizik. Hogy ez mikor fog megvalósulni, azt még most nem tudhatjuk, de bízzunk benne, hogy hamarosan mi is bulizhatunk Timmy Trumpet koncertjén. Szorítsunk!
Dalok, amiket érdemes meghallgatni: The City | Child of the Devil | Mad World

It's cold outside
In the dark, in the dark
Berlin by night
Beautiful, beautiful





Ezek voltak szerintem 2020 legjobb lemezei. De ahogy ígértem, itt nem állunk meg, mert rengeteg jó album jelent meg ebben az évben, úgyhogy nézzük, hogy mit érdemes még meghallgatnotok:



Lehet, hogy valami kimaradt a listámról, de hát már itt az ideje annak, hogy lezárjam ezt a bejegyzést. Nektek melyek voltak a kedvenc lemezeitek idén? Írjátok meg kommentben! Hamarosan pedig visszatérek egy újabb Best of bejegyzéssel, amiben az év legjobb dalait gyűjtöttem nektek össze! Addig is legyetek jók!


A bejegyzés fejlécéhez felhasznált képek forrása: Andy Art (Unsplash), DaniLeigh, Apashe. Dua Lipa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kövess Instán!