Best of 2020 | Az év legjobb dalai

Elérkeztünk az utolsó Best of 2020 bejegyzéshez, amiben az elmúlt év legjobb dalait írtam össze nektek. Nem volt egyszerű a válogatás, mert úgy éreztem, hogy idén sokkal több és sokszínűbb kislemezeket és dalokat hallgattam, mint a korábbi években. Nagyon sok olyan szám volt, amik nagyban meghatározták az évem és ha meghallom őket, akkor rögtön 2020 jut eszembe róluk. Azonban sikerült egy TOP 15-ös listát összeállítanom, a legeslegjobb dalokkal.


Valentino Rossi
Mougleta

Ha az "Év dala" díjat kéne kiosztanom, akkor valószínűleg a Valentino Rossi kapná meg. A kanadai Mougleta dalát már vagy ezerszer meghallgattam, de még mindig nem sikerült megunnom. Talán nyár eleje volt, amikor először hallottam és szerintem tökéletes hangulatot teremt nyári estékre. Az én értelmezésemben egy olyan kapcsolatról szól, amit egyáltalán nem lehet tökéletesnek leírni. 2020-ban elég sok ilyen típusú számot hallgattam, úgyhogy... készüljetek fel!

His piercin' eyes I can never forget
He looks at me, I see the pain
I told him: "Don't do it"
But he washes it away


Over and Over

Talán a kedvenc dalom Roxentől az Over and Over. Noha "csak" közreműködő előadó a PAX számán, de mégis, ez az egyik legjobb dal, amit tőle hallottam. Ki szeretném emelni, hogy a videóklipjük az egyik kedvencem 2020-ból, nagyon szeretem a képi világot és Roxen outfitjeit is. Szerintem gyönyörűen fest ebben a klipben a fiatal román lány. Biztos, hogy mindenki magára ismerhet ebben a dalban, hiszen sokunkkal előfordult már, hogy egy bizonyos személyen járt az eszünk. Néha talán többet is, mint kellett volna, de ez már csak részlet kérdése.

Each time I let you walk away
You’re in my head I’ll meet you there
You touched my heart in different ways
You’re in my head I miss you, babe


Mambo

2020-ban több olyan dallal is összefutottam, amelyek régebbi számokat használtak fel és Nikki Vianna Mambója is ilyen. A Mambo Italiano örök klasszikus, valószínűleg senkinek sem kell bemutatni és Nikki ezt a dalt dolgozta fel a saját számában. Szerintem tavasszal fedeztem fel, úgyhogy akkor csak álmodozni tudtam arról, hogy a fantasztikus tánclépéseimmel csábítsak el egy férfit. Meg ez egy darabig még így is marad, de álmodozni csak lehet, nem?

Hey, mambo
Hands on my body when we sway mambo
Move with my body when we play mambo
Mambo Italiano
Dance with me, baby, to the mambo like we're crazy, yeah


No Time to Die

Szerintem Billie nem gondolta volna, hogy mennyire ironikus lesz ez a dal 2020-ban... Én pedig teljes mértékben azt hittem, hogy ez lesz a leghallgatottabb számom az évben, de szerencsére nem így történt. A legújabb James Bond dalról nekem rögtön Lana Del Rey jutott az eszembe. Miközben hallgatom, el tudom képzelni, ahogyan Lana énekelné, szerintem nagyon jól állt volna neki is ez a szám. Ez is egy nagyon "pozitív" dal a listán, amit, ha szerelmes dalként értelmezünk, akkor az árulásról szól... Jó volt 2020, mi?

Fool me once, fool me twice
Are you death or paradise?
Now you'll never see me cry
There's just no time to die


IDIOTA

Miss Sofia Reyes megalkotta a tökéletes dalt azon hölgyek számára, akik ki szeretnék dühöngeni magukat, amiért a kiszemeltjük nem veszi észre őket. Mindegy, hogy az ember spárgázik, cigánykerekezik, öltáncot jár a másiknak, az egyszerűen nem veszi észre a jeleket. A nagyon egyértelmű jeleket. És igen, jogos ilyenkor a kérdés, hogy vajon a másik fél tényleg ennyire hülye-e. Sofia Reyes mindezen érzéseket egy latin dalba csomagolta bele, amire a négy fal között is jókat lehet táncolni. Egyedül persze, mert a másik fél egy idióta.

Es que
Siempre consigo lo que quiero cuando quiero pero no me notas
Será que estás idiota


Lucid

Amikor megnéztem a Lucid videóklipjét, akkor rájöttem, hogy milyen gyorsan telik az idő, mert Abraham Mateo a fejemben még mindig egy kis tinifiúként élt. De ebből a videóból már kiderült számomra is, hogy ő is felnőtt már. Minden egyes alkalommal, amikor meghallom ezt a dalt, akkor ugyanazzal a lelkesedéssel hallgatom végig, mint azt az első alkalommal is tettem. A hangzásvilága bennem mindig azt az érzetet kelti, mintha egy álomban lennék. Olyan, mintha eltompulnék hallgatás közben és ezt egyszerűen imádom benne. Szerintem a 4B remek közreműködő előadókat választott Austin és Abraham személyében, nagyon illett a hangjuk ehhez a produkcióhoz.

Yeah, this world is upside down
But I'm holding you up right now
And I won't let 'em take you away


GUNSHOT

A kedvenc dél-korei együttesemnek szerintem a KARD-ot mondanám. A négyes még a Bomb Bomb című dalával nyert meg magának 2019-ben, de 2020-ban is sikerült egy olyan számmal előrukkolniuk, amiből az év egyik nagy kedvence lett. A Gunshot táncpróbájának a videóját már annyiszor láttam, hogy lassan el tudnám magamtól is táncolni a koreográfiát. Néha a szám hallgatása közben látom is magam előtt a lépéseket. Na de visszatérve a zenéhez, egy újabb fülbemászó dal a koreai csapattól. Nekem nagy kedvencem BM hangja, úgyhogy az ő részeit kifejezetten szeretem ebben a dalban is.

Your words are like a gun shot
I'm bleeding love
They hit me like a gun shot
I'm bleeding love


i'm so tired

Lauv és Troye Sivan duettjével csalok egy kicsit, mert ez már 2019-ben megjelent kislemezként, viszont Lauv albuma csak 2020-ban jelent meg, úgyhogy megengedtem magamnak, hogy felkerüljön a TOP 15-ös listámra. Ez a dal egy igazán különleges érzést ragad meg: amikor már elegünk van nemcsak a szerelmes dalokból, de magából a szerelemből is. Amikor a szomorú szingli szindróma beüt, akkor előszeretettel hallgatom ezt a számot.

Hurts like heaven, lost in the sound
Buzzcut Season like you're still around
Can't unmiss you, but I need you now


Lonely Heart

Képzeljétek el a következő jelenetet: nagyban hallgatom a 5SOS új albumát munka közben, majd egyszer csak a Lonely Heart következik. Lefagyok, nem csinálok semmit, csak a szöveget figyelem és szép lassan megtelnek a szemeim könnyel. Igen, ez volt az első reakcióm erre a dalra. A szövegen kívül még a refrén dallama fogott meg nagyon, az "oh woah" rész. Valamire amúgy nagyon emlékeztet ott a dallam, de a mai napig nem sikerült rájönnöm arra, hogy pontosan mire is. És igen, ez is egy nem túl boldog szerelmes szám, de hát ezen már szerintem Ti sem lepődtök meg.

If you can't find another reason to stay
Then I know I'm gonna always have a lonely, lonely, lonely, lonely
Heart, oh woah


you should be sad

Ha már nem túl boldog szerelmes dalokról van szó... Halsey megírta az egyik legjobb szakítós számot, amiben igen keményen elküldi a volt párját melegebb éghajlatra. Ha csak az "I'm so glad I never ever had a baby with you" sorra gondolunk... azért meg kellett "dolgoznia" az exének azért, hogy így gondoljon vissza rá Halsey. Igazából nem nehéz kitalálni, hogy a számot nagy valószínűséggel G-Eazy inspirálta, akivel elég viharos volt a kapcsolata az énekesnőnek. És hát valljuk be, teljesen megérthető, hogy Halsey így vélekedik rapper exéről. Habár nem szeretem a countryzenét (és ezt a dalt nagyban inspirálta ez a műfaj), nekem mégis nagy kedvencem lett.

I tried to help you, it just made you mad
And I had no warning about who you are
I'm just glad I made it out without breaking down
And then ran so fucking far
That you would never ever touch me again


Fallin' (Adrenaline)

Néha azért szoktam olyan dalokat is hallgatni, ami a beleszerelmesedés időszakáról szól és a Fallin' is ilyen. Emlékszem, hogy egy teljes délutánon keresztül hallgattam oda-vissza, mert annyira tetszett. Szerintem egy nagyon jól felépített dalról van szó. Az ütős (😉) bevezető után egy visszafogottabb versszak következik, ami szépen felvezeti a refrént. Nagyon szeretem ebben a számban a dobok szerepét is. Nem gondoltam volna, hogy így 27 éves fejjel fogok majd fiúbandákat hallgatni, de a Why Don't We-nek már nem ez az első dala, ami megfogott magának.

Oh, baby, I can feel the rush of adrenaline
I'm not scared to jump if you want to
Let's just fall in love for the hell of it
Maybе we'll just keep fallin'


Mr/Mme

Oh, Loïc Nottet! A belga fiú általában angolul énekel, de az én kedvenc dalom tőle mégis az, ami francia nyelven íródott. Nem beszélek franciául, tehát eleinte nem igazán értettem, hogy miről is énekel, de a beleadott érzelmek így is átjöttek. Aztán amikor elolvastam a dalszöveg fordítását... fájt, de nagyon! Ráadásul hihetetlen, hogy milyen hangja és hangterjedelme van Loïcnek! Maga a dal majdnem hat és fél perces, de megéri minden percét meghallgatni!

Alors, j'espère qu'un jour
Je pourrai faire l'amour
À une personne sincère
Qui n'me jouera pas d'tours
J'en ai vraiment assez
De donner sans retours
J'suis saoulé d'm'aimer, moi
Sans l'âme-soeur, c'est lourd


L.O.V.E.

2020-ban végre új dallal jelentkezett a kedvenc német együttesem, a Leoniden és rögtön bele is szerettem. A L.O.V.E. arról szól, hogy milyen nehéz is megvallani a másiknak, hogy mit is érzünk és kimondani azt, hogy "szeretlek". A legjobban talán a dalszöveg szellemessége tetszik, ahogy leírják, hogy milyen nehéz is szavakba önteni azokat a bizonyos érzéseket. Amikor egy nyelvtörőt egyszerűbb kimondani, mint azt, hogy "szeretlek". Egyszerűen imádom! Ez a legjobb dal, amit elküldhettek a kiszemelteteknek!

I can spit sixteen bars
Of tongue twisters without
Stutterin', stumblin', droppin' out
But I cannot speak
When you're around


LOVE SUX

Éééés vissza is tértünk a "szerelem szívás" fázisába. Marisa Mainónak 2020-ban jelent meg az első EP-je, ami nekem már első hallásra is nagyon tetszett. De a dal, ami a legjobban megfogott, az a LOVE SUX volt. Röviden és tömören arról szól, hogy a szerelem egyáltalán nem olyan könnyű, mint ahogy azt a mesékben látjuk és hogy senki sem mondja el, hogy milyen nehézségekkel járhat. Ha le kéne írnom, hogy milyen feelingje is van a dalnak, akkor azt mondanám, hogy ez az a szám, amit este tízkor, pár pohár alkohol elfogyasztása után bömbölteted a sötét szobában. Remélem jól le tudtam festeni a képet. Nagyon szeretem az okos dalszövegeket, ezért nagyon imádom, hogy az első refrén összefolyik a második versszakkal: "Love sucks / The fucking life out of my system". Engem már az ilyen dolgok is nagyon fel tudnak dobni. Hát igen...

It’s nothing like the movies
Nothing like the songs
They said that it’d be easy
They were fucking wrong


Fever
Dua Lipa ft. Angèle

Utoljára egy olyan dalt hagytam, ami az év vége felé jelent meg, így talán nem hallgattam annyit, mint a többi számot, de mégis nagy hatást gyakorolt rám. Szerintem a Fever a kedvenc 2020-as dalom Dua Lipától és ezt úgy mondom, hogy egy egész albumnyi Dua Lipát kaptunk a tavalyi évben. Nagyon tetszik a zenei visszafogottsága a Fevernek, ilyen szempontból egyáltalán nem olyan, mint a Future Nostalgia. Olyan szexin kifinomult ez a dal, ami valószínűleg abból is adódhat, hogy félig franciául is van. Mellesleg az év legnagyobb csalódása volt számomra, amikor rájöttem, hogy nem azt énekli Dua, hogy "I've got a fever, so can you check? / NOT on my forehead, kiss my neck", hanem azt, hogy "HAND on my forehead". Máris veszített a pajkosságát a dal, de sebaj, így is imádom!

Tell me what you wanna do right now
'Cause I don't really wanna cool it down


Azonban nem szeretném lezárni úgy ezt a bejegyzést, hogy ne említenék meg olyan dalokat is, amik 2020 előtt jelentek meg! Ezek is nagyon nagy kedvenceim voltak az év folyamán és mindenképp hallgassatok bele mindegyikbe: You Don't Love Me - SICKOTOY feat. Roxen | Mama - Ella Eyre | Sunrise - MERLOT | Blessed - Shenseea | Let Me Down Slowly - Alec Benjamin feat. Alessia Cara | Déjà Vu - VOILÀ | CHEVY 85 - KROY | wandering romance - LIE NING | HIGHEST IN THE ROOM - Travis Scott | A Little Messed Up - june | Deep Sea Diving - aboutagirl ft. emir taha | I Don't Like You - Grace Vanderwaal

Nektek melyek voltak a kedvenc dalaitok 2020-ban? Melyek voltak azok, amikkel a legjobban tudtatok azonosulni? Nyugodtan osszátok meg kommentben őket! Ez volt az utolsó Best of 2020 bejegyzésem, úgyhogy ezután igyekszem már új megjelenésekről is írni nektek! Addig is kellemes hetet mindenkinek!


A fejléchez felhasznált képek forrása: Lauv&Troye Sivan, Delaney Van (Unsplash), Mougleta, Halsey

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kövess Instán!