Best of 2020 | Az év legjobb új előadói


Minden év végén összeírom az év legjobb zenéit egy bejegyzésbe, azonban ez az év más lesz. Mivel 2020 borzalmas volt mindenki számára és a zeneipart is nagyban befolyásolta a jelenlegi vírushelyzet, ezért arra gondoltam, hogy a három kedvenc best of kategóriámat külön bejegyzésként fogom megírni. Ezzel is szeretném támogatni az előadókat, hogy minél többen megismerjék őket. Ebben a legelső bejegyzésben a kedvenc új előadóimat gyűjtöttem össze, akiket 2020-ban ismertem meg.


Roxen
[Spotify]

Muszáj az abszolút kedvencemmel kezdenem arra az esetre, hogyha csak a bejegyzés elejét olvasnátok el.😄 A 20 éves román lányt, Roxent a Spotify ajánlotta nekem (mint az alábbi előadók többségét) és rögtön megkedveltem a hangját és a zenéjét. Azonban sokaknak ismerős lehet még a neve, mert az idei Eurovíziós Dalfesztiválon ő képviselte volna Romániát az Alcohol You című dalával, ami szerintem egy zseniálisan jó dal, imádom a benne használt szójátékot (Alcohol you - I'll call you). Én a Cherry Redet hallottam először tőle, amit rögtön el is mentettem, de a You Don't Love Me és az Over and Over talán a legnagyobb kedvenceim tőle. A legújabb dalában, a Wonderlandben pedig Alexander Rybak is közreműködött, úgyhogy már csak ezért is érdemes belehallgatni!


Loïc Nottet
[Spotify]

Már hallottam régebben is Loïc Nottet-ről, mert láttam róla egy videót, amiben a Chandeliert énekli Siától, De ahogy Roxen is, ő is kötődik az Eurovíziós Dalfesztiválhoz, mivel 2015-ben ő képviselte Belgiumot. Tehát már rég megismerkedhettem volna a zenéjével, de végül csak az év közepén jutottam el oda, hogy meghallgassam az eddig megjelent lemezeit. Első hallásra szerelem volt, napokon keresztül hallgattam tőle a Mr/Mme-ot, pedig egy mukkot sem beszélek franciául. Azonban rabul ejtett a különleges hangja és az, hogy milyen hangterjedelme van ennek a fiatal srácnak. Mindkét albuma nagyon tetszett és csak ajánlani tudom nektek őt is.


Ella Eyre
[Spotify]

Az egyik kedvenc felfedezésem idén Ella Eyre volt. A 26 éves brit énekesnőtől először a Mama című dalát hallottam, ami azonnal az év egyik kedvenc dala lett. Természetesen az új megjelenéseit is rögtön meghallgattam és nagyon megszerettem a dalait. Idén jelent meg a Quarter Life Crisis című EP-je és bízom benne, hogy hamarosan egy új albummal is jelentkezik majd. Sajnos a 2015-ös albuma, a Feline nem nyerte el a tetszésemet, de a jelenlegi stílusa nagyon közel áll az ízlésemhez.


Mulatto
[Spotify]

Itt az ideje, hogy egy kicsit áttérjünk a hip-hop és rap műfajára. Itt a legkiemelkedőbb felfedezésem Mulatto volt, jelenleg ő az egyik kedvenc női rapperem. A mindössze 22 éves atlantai rapper a The Rap Game című műsorban tűnt fel 2016-ban, azonban csak 2019-ben figyeltek fel rá igazán, amikor kijött a B*tch from da Souf című dala. Azóta pedig rengeteg, a műfajban már elismert előadóval dolgozott együtt. Én a Hit The Latto című EP-jét ismertem meg legelőször, azon is a Rich Sex című dala vált nagy kedvencemmé. De azóta már egy új albumot is kaptunk tőle, mert 2020-ban jelent meg a Queen of Da Souf, ami szintén egy igazán jó lemez lett tőle. Hogyha szeretnétek több női rappert hallgatni, akkor Mulattót mindenképp ajánlanám nektek.


Lolo Zouaï
[Spotify]

Hosszú volt ez az év és teljesen elfelejtettem, hogy Lolót idén hallottam először. A 25 éves Lolo francia származású amerikai énekesnő, aki nagyon chill R&B és pop dalokat ír. Édesanyja francia, édesapja pedig algír származású és a zenéjében visszahallható mindkét kultúra befolyása. Én a High Highs and Low Lows albumával ismerkedtem meg először, amit rögtön el is mentettem magamnak. Az egyik legkiemelkedőbb dal az albumról a Desert Rose, aminek a videóklipjében Lolo arab gyökereivel ismerkedhetünk meg. Ő mindenképp egy olyan előadó, akin rajta tartom a szemem, mert egyszerűen a dalainak a hangzásvilága teljesen magával ragad. 


Mabel
[Spotify]

A 24 éves Mabel zenész családba született, így nem csoda, hogy belőle is énekesnő lett. Szerintem a 2019-es toplistákon találkoztam vele először, méghozzá a Don't Call Me Up számával, ami miatt rögtön felkerült az Ivy to Roses mixtape-je a várólistámra, amit aztán a High Expectations lemeze követett. A Ring Ring és a Boyfriend című dalait is rengeteget hallgattam, de hogy őszinte legyek, teljesen még nem mélyültem el a zenéjében. Erre persze jó alkalmat adott volna a Sziget fesztivál, hiszen idén ő is fellépett volna a Hajógyári-szigeten, azonban a vírushelyzet elvette ezt a lehetőséget tőlünk. Bízom benne, hogy ezt a koncertet be tudom majd pótolni a jövőben!


Sickotoy
[Spotify]

Nem tudom, hogy mi folyik Romániában, de nagyon jó kis zenészeket fedeztem fel idén a szomszédjainknál. Igazából Sickotoyt már tavaly is ismertem, de akkor még csak egy száma volt elérhető. Ezért sem volt túl nagy lehetőségem arra, hogy elmélyüljek a zenéjében. Azonban 2020-ban jó pár dalt megjelentetett és egytől egyig tetszett mindegyik. Sickotoy az EDM és house műfaj képviselője az én listámon és olyan zenészekkel dolgozott együtt, mint a korábban említett Roxen vagy INNA. A kedvenc dalaim tőle mindenképp az Addicted To You, a You Don't Love Me és a Touché. Kíváncsian várom, hogy milyen dalokkal fog meglepni minket a jövőben.


Viva Suecia
[Spotify]

Régen nagyon imádtam elmélyülni a spanyol indie-ben, azonban manapság már nem szoktam ebben a műfajban felfedezni új előadókat. Viszont idén sikerült végre megismerkednem egy új zenekarral, akiknek a zenéje egyből megfogott. A Viva Suecia egy murciai indie rock banda és már pár éve erősítik a műfajt Spanyolországban. Be kell vallanom, hogy már sokat találkoztam a nevükkel, de egyszer sem hallgattam bele a dalaikba. Ám idén belebotlottam az egyik dalukba egy lejátszási listán és úgy döntöttem, hogy meghallgatom a legutóbbi lemezüket. És milyen jól tettem! Rájuk is oda fogok figyelni a jövőben, mert az eddig hallottak alapján nagyon elégedett vagyok a zenéjükkel.


HKMK
[Spotify]

Végül, de nem utolsó sorban egy német DJ következik, "Heckmack". Ha jól emlékszem, akkor az ő zenéjét is a Spotify ajánlotta és hát egy jó ajánlás volt a részükről. HKMK főleg trap számokat csinál, de a repertoárját vizsgálgatva feltűnik, hogy szeret kísérletezgetni a különböző műfajokkal. Én kifejezetten a trap számai miatt szerettem meg, közülük a Hard Zone, a Brass On és a LIKE THAT a kedvenceim.


Noha sok új előadóval ismerkedtem meg idén, muszáj volt leszűkítenem a listát a legkiemelkedőbb előadókra. A jövőben igyekszem minél gyakrabban megosztani a tapasztalataimat a számomra új előadókkal, hogy minél több zenészt ismerhessetek meg Ti is.

Ti milyen új előadókat fedeztetek fel idén? Találtatok esetleg új kedvencet magatoknak? Kommentben írjátok meg! A Best of sorozat következő részére pedig nem kell már sokat várnotok! Addig is kitartást mindenkinek és hamarosan újra találkozunk!


A bejegyzés fejlécéhez felhasznált képek forrása: Andy Holmes (Unsplash), Roxen (Zia Vey Photography), Loïc Nottet, Lolo Zouaï (Bryan Luna)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kövess Instán!