Zenei újdonságok | 2019 tavasz



"Hol vannak a jó albumok?!?!?!" Ez az a kérdés, amit az elmúlt hónapokban állandóan kérdeztem az univerzumtól. Péntek reggelente mindig a Spotify-on kezdtem a napomat, új albumok után kutatva, de valahogy tavasszal mindig csalódottan zártam be az appot. Noha lemezek terén nem voltak olyan megnyerő újdonságok, rengeteg olyan dal jelent meg, amiről érdemes beszélni. Összegyűjtöttem nektek a kedvenceimet a tavaszi hónapokból.

Dalok / Kislemezek


it's not u it's me | Bea Miller ft. 6LACK
[Spotify]
A sort egy számomra új előadó nyitja, aki nem más, mint Bea Miller. Hogyha nem született volna meg ez az együttműködés 6LACK-kel, akkor nem biztos, hogy rátaláltam volna egy potenciális új kedvencre. Az it's not u it's me egy nem működő kapcsolatról szól, ahol nem a partner, hanem az énekesnő vállalja magára a felelősséget ezért a hibáért. Maga a téma rögtön megfogott, mert noha az emberek szeretik a másikat hibáztatni azért, ha egy kapcsolat nem jól működik, néha be kell látnunk, hogy a fő ok lehet, hogy épp mi vagyunk. Én teljesen tudok azonosulni Bea dalának mondandójával. Zeneileg szerintem az egyik legjobb rész egyrészt a rap részhez való felvezetés, másrészt pedig 6LACK belépése, ami instant libabőrhöz vezet.



Sally Walker | Started | Iggy Azalea
[Spotify] [Spotify]
IGGY IS BACK! Szerintem nem árulok el nagy titkot, hogy Iggy Azalea a kedvenc női rapperem és az ő visszatérése az egyik legjobb dolog volt idén tavasszal. Két új dalt is megjelentetett, amikkel újra berobbant a köztudatba. Egyszerűen megunhatatlan mindkét dal, a videóklippek pedig nagyon jól sikerültek. Nekem tetszik az a fajta humor, amit belevitt mindkét videóba, de talán nem mindenki fogja értékelni a temetésen való twerkelést. De az kétségtelen, hogy Iggy mind a kettőben gyönyörűbb, mint valaha! Ha választanom kéne a két dal közül, akkor én talán a Startedot jobban kedvelem, de mindkettőt érdemes meghallgatni.




Gimme | BANKS
[Spotify]
Amikor megtudtam, hogy BANKS új dallal tér vissza, madarakat lehetett volna felem fogatni a boldogságtól. Legutóbbi albuma három évvel ezelőtt jelent meg, így már a legtöbb rajongó ki volt éhezve egy új BANKS dalra. Ennek persze az lett az eredménye, hogy hatalmas elvárásokkal vártam az új dalt és... az énekesnő felül tudta múlni azokat! A Gimme szerintem tökéletes dal a visszatéréshez. A videóklip egyszerűen gyönyörű lett! Egyrészt a látványtól is eláll az ember lélegzete, teljesen rabul ejt, ahogy BANKS a fénysugarakkal játszik. Másrészt az énekesnő megmutatta, hogy a tánc is olyan jól megy neki, mint az éneklés. Az új albuma, a III július 12-én jelenik meg.



Doin' Time | Lana Del Rey
[Spotify]
Noha már tűkön ülve várjuk az új albumot, Lana Del Rey nem sieti el a megjelentetését. Helyette inkább egy cover dallal lepett meg minket, ami a Sublime zenekar dokumentumfilmjéhez készült. Ez a szám szerintem az egyik legtökéletesebb nyári dal, amit valaha hallottam. Nekem mindig a chill szó jut róla az eszembe. Megjelenik a lelki szemeim előtt a tengerparton füvező fiatalok képe, hogy semmi mást nem csinálnak, csak élvezik az életet. Meghallgattam az eredetit is és hát azt kell, hogy mondjam, hogy Lana feldolgozása sokkal jobban megfogott, mint a Sublime verziója. Noha Lana még várattatja a rajongóit az albummal kapcsolatban, de remélhetőleg augusztusban már hallgathatjuk a Norman Fucking Rockwellt is.



Rescue Me | OneRepublic
[Spotify]
Egy újabb előadó nagy visszatérését köszönthettük májusban, hiszen a OneRepublic hosszú idő után új dallal jelent meg. Az elmúlt években volt pár új számuk, főleg EDM előadókkal működtek együtt, azonban egyik dalt sem éreztem igazinak. Ez az első olyan dal, amiben érzem a OneRepublic szellemét és valószínűleg ezért is vált azonnal kedvencemmé ez a szám. Nemcsak maga a zene, hanem a dalszöveg is megfogott. Végre megszületett egy olyan dal, ami nem a szerelemről, hanem a barátságról szól. Már nagyon várom, hogy megjelenjen az új lemezük is, amit 2019-re ígértek.


Arcade | Duncan Laurance
[Spotify]
Ha tavasz, akkor Eurovízió. Tudom, hogy sokan ki nem állhatják, de én egyszerűen imádom, a szörnyű dalokkal és a gyöngyszemekkel együtt. Idén Hollandia nyerte meg a dalfesztivált az Arcade című számmal. Én a döntő alatt hallottam először Duncant és ő volt az első olyan produkció, amelyiknél felkaptam a fejem, hogy "hűha!". Nálam már akkor ő volt a győztes, de szerencsére egész Európa egyetértett velem. Ez a dal tényleg megérinti az ember szívét. Zeneileg nagyon jól felépített dal, a refrénnél teljesen kitör belőle az a fájdalom, amit a szerelem elmúlása okozott. Szerintem ez az egyik legjobb "heartbreak" dal, amit az utóbbi időben hallottam.



Albumok / EP-k


WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO? | Billie Eilish
[Spotify]
Az utóbbi időben minden csapból Billie Eilish folyt. Régebben is sokat hallottam már róla, de idén ismerkedtem meg igazán az ő zenéjével és egyhamar csatlakoztam azokhoz, akik a debütáló albumát várták. Már a megjelent kislemezek, mint a bury a friend és a bad guy is nagyon tetszettek, de féltem, hogy az összkompozíció nem fog tetszeni. De tévedtem. Billie és a testvére, Finneas egy kerek egész lemezt hoztak létre. Amikor az album végére értem, teljes mértékben megértettem, hogy miért is akkora a felhajtás Billie körül. Rabul ejt a fiatal énekesnő hangja, a harmonizációk és a dalok egyszerűsége. Számomra a legkiemelkedőbb dal a listen before i go volt, amiben Billie az öngyilkosságról énekel. Az a dal nemes egyszerűséggel kitépi a szívedet. Hogyha valaki tart az énekesnőtől a hype miatt, próbálja levetkőzni ezeket a félelmeket és adjon egy esélyt ennek a fiatal tehetségnek.
Kedvencek: listen before i go | bury a friend | bad guy


SHE IS COMING | Miley Cyrus
[Spotify]
Ez az a Miley, akire már régóta vártam! A legutóbbi albuma számomra túlságosan countrysra sikeredett és ezért nem igazán nyerte el a tetszésemet. Na de a She is Coming EP-je már sokkal inkább az illik az én stílusomhoz. Az egyetlen csalódást az okozta, hogy azt hittem, hogy egy teljes albumot fogunk kapni, így amikor megláttam, hogy egy EP-ről van szó, kicsit elkeseredtem. Azonban sikerült megint újat alkotnia. Nekem erről a projektről a "vad Miley" jutott eszembe, csak egy már sokkal érettebb változata. Az énekesnő tényleg felnőtt. A kedvencem az albumról mindenképp az Unholy, ami az a szám, amit az ember teli torokból énekelne Miley koncertjén. Ha minden igaz, akkor még másik két EP-t tervez megjelentetni idén, She is Here és She is Everything címmel. Én már nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit tartogat számunkra az énekesnő!
Kedvencek: Unholy | Cattitude | Mother's Daughter


Gioventù bruciata | Mahmood
[Spotify]
Az Eurovíziós Dalfesztivál második helyezettje és egyben a másik nagy kedvencem az olaszokat képviselő Mahmood volt. A milánói énekes a Soldi című dalával nyerte el az ezüstérmet az idei versenyen. Természetesen másnap már elkezdtem a kutatásomat, hogy milyen zenei múlttal is rendelkeznek az idei fellépők. Mahmood debütáló albuma február végén jelent meg és én rögtön meg is hallgattam. Le kell szögeznem az elején, hogy nem tudok olaszul, de azért ezt-azt megértek belőle. Ettől függetlenül ez az egyik legjobb album, amit idén hallottam. Tele van fülbemászó dalokkal, amik arra késztetnek, hogy újra és újra meghallgasd az egész lemezt. Ebben a bejegyzésben már másodjára kell használnom a "chill" kifejezést, de tényleg ez jut eszembe erről az albumról is. Ha valaki szeretne elmélyülni az olasz zene világában, akkor szerintem érdemes Mahmooddal kezdenie.
Kedvencek: Soldi | Milano Good Vibes


Ezek voltak hát a kedvenceim a tavaszi megjelenések közül. Nektek melyek voltak a kedvenceitek a tavaszi hónapokban? Írjátok meg bátran kommentben! Köszönöm, hogy itt voltatok és találkozunk a következő bejegyzés alkalmával!


Felhasznált képek forrása: Billie Eilish | Miley Cyrus | Mahmood

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kövess Instán!