Zenei újdonságok | 2019 tél


Noha az új évet mindig izgalommal várom, zenei téren mégis inkább visszafelé tekingettem az első egy-két hónap során. Természetesen már az év elején is jelentek meg új zenék, én mégis a tavalyi best of listákat hallgattam helyettük. Azonban a mai bejegyzésben összegyűjtöttem a kedvenceimet, azokat a dalokat és lemezeket, amelyek januárban és februárban jelentek meg és amiket a legjobban szerettem.

DALOK / KISLEMEZEK

hope is a dangerous thing for a woman like me to have - but i have it | Lana Del Rey
[Spotify]
Ez aztán a dalcím! Az biztos, hogy Lana nem sajnálta belőle a szavakat! Viccet félretéve, a hope is a dangerous thing a harmadik kislemez, amit megjelentett a március 27-én megjelenő albumáról. Be kell, hogy valljam, eddig ez a kedvencem. Egyszerű, nyers és egyben mély is. Lana hangján és a zongorán kívül semmi mást nem hallgatunk és talán ez volt az, ami igazán megfogott a dalban. Nagyon személyes hangvételű, amiben igazán megnyílik előttünk az énekesnő és az élete negatív oldalát is megismerhetjük ebből a számból.


bury a friend | Billie Eilish
[Spotify]
Első hallásra beleszerettem ebbe a számba. Az alap ütem az, ami az első pillanattól kezdve megfogott. Kicsit kettős érzéseim vannak ezzel a dallal kapcsolatban. Egyrészt az ütem miatt van benne valami dögös, másrészt a szöveget tekintve pedig egy kicsit félelmetesnek nevezhető. A videóklipből is kiderül, hogy az ágy alatt lapuló szörnyetegről énekel Billie, ami saját magát is reprezentálja. Elvileg egy alvás paralízissel kapcsolatos élménye is inspirálta ezt a dalt. Az már egyszer biztos, hogy különleges hangulatot teremtett meg ezzel a számmal.



EP-K / ALBUMOK


we | gnash
Az amerikai énekes albuma volt az első új megjelenés, amit idén meghallgattam és be kell valljam, ütős kezdés volt! Az első szó, ami eszembe jut erről a lemezről, az az őszinteség. Gnash teljesen megnyílt előttünk, kicsit olyan ez az album, mintha a legféltettebb titkait őrző naplót olvasgatnánk. A hangszerelésre is az egyszerűség jellemző, így a mondanivaló könnyebben eljut a hallgatóhoz. Szerintem lehetetlen úgy végighallgatni ezt az albumot, hogy legalább az egyik dal ne érintene meg minket valamilyen úton-módon. Ha az év további részében is ilyen megjelenések lesznek, akkor egy jó évnek nézhetünk elébe!
Kedvencek: i hate u, i love u | the broken hearts club | t-shirt

thank u, next | Ariana Grande
Ariana tavalyi albuma, a Sweetener számomra nagy csalódást okozott. Lehet, hogy kísérletezni szeretett volna, de szerintem egy kicsit melléfogott. Azonban a thank u, next telitalálat volt! Azt mondanám, hogy ebben sikerült megtalálnia az arany középutat a "régi" és az "Sweetener" Ariana között. Már az első pár dal után éreztem, hogy ebből jó dolog fog kisülni. Lehet az is dobott ezen az albumon, hogy ebben már nem volt benne Pharrell keze nyoma... Nagyon sok fülbemászó dal van rajta, amikben jól keveredik a pop, az R&B és a trap műfaja.
Kedvencek: bloodline | 7 rings | break up with your girlfriend, i'm bored

The Good, The Bad & The Fake | Apashe
A legegyszerűbben egy új Apashe EP-vel lehet nekem örömet szerezni. Az új, három dalos EP-t én a tavaly megjelent Requiem folytatásának mondanám, mert ebben is megtalálhatók a klasszikus zene elemei az elektronikus trap mellett. Az, hogy a két EP közül melyik a jobb, mindenki döntse el maga. Az új mindenképp hozza azt a színvonalat, amit már megismerhettünk Apashe-tól, de talán kicsit repetitívvé vált már számomra néhány elem, amit felhasznál. Ettől eltekintve én nagyon örülök az új EP-nek és már várom a következőt!


*   *   *

Egy kis fejtörés után arra jutottam, hogy az úgynevezett BD Musicbox nevű rovatomat kicsit megváltoztatom. Először is elhagyom a nevet, mert nem érzem szükségesnek, hogy egy ilyen "fancy" címmel lássam el ezeket a bejegyzéseket. Másrészt szeretnék ezentúl az új megjelenésekre koncentrálni, tehát főképp az adott időszak újdonságairól beszélnék vagy esetleg az adott év korábbi megjelenéseiről, ha esetleg lemaradtam volna azokról. Ezzel is szeretném megkönnyíteni az olvasók életét is, hogyha rákattintanak a posztra, akkor tudják, hogy mit fognak a link túloldalán látni. Ezt a kis megjegyzést szerettem volna itt hagyni a bejegyzés végén.

*   *   *

Nektek melyik volt a kedvenc zenei újdonságotok ezidáig? Mit ajánlanátok másoknak? Osszátok meg kommentben! Köszönöm, hogy itt voltatok és hamarosan újra találkozunk!



A bejegyzéshez felhasznált képek forrása: Ariana Grande, Apashe, Gnash

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kövess Instán!