BD Musicbox | Sziget 2018 Edition


Be kell vallanom, ez a nyár elég egyhangú volt zenehallgatás terén. Elég kevés új zene jelent meg, csak egy-két olyan albummal találkoztam, amit ki tudnék emelni közülük. Így főképp azokat a zenéket hallgattam, amiket korábban is. Ezért arra gondoltam, hogy a megszokott BD Musicbox rész helyett most egy különkiadást hozok, amikben olyan dalokat osztok meg veletek, amelyeket az elmúlt hónapokban a legtöbbet hallgattam a Szigeten fellépőktől vagy amiket a fesztivál ideje alatt kedveltem meg.


Quiero Follar Contigo - Sexy Zebras
Amikor megjelent a kislemez és meghallgattam, nem igazán nyerte el a tetszésemet. Már hozzászoktam a fiúk lázadó, pörgős dalaihoz, így ez a lassú szám számomra csalódást jelentett. Azonban a fesztiválos fellépésük alkalmával valahogy bepogózta magát a szívembe. A címe arra utal, hogy a dalszerző egy bizonyos személlyel szeretne szexuális együttlétet kezdeményezni. Csak hogy szépen fogalmazzak. Maga a dal nem tartalmaz semmi komoly mondanivalót, igazából elég közhelyes, de mégis azon kapom magam, hogy ezt a dalt dúdolgatom. Lehet, hogy nem vágódunk hanyatt a tartalmától, ettől függetlenül a fülbemászó dallama ellen nehéz ellenállni.


Scared to Be Lonely (Acoustic Version) -Martin Garrix ft. Dua Lipa
Noha azelőtt hallottam már ezt a dalt, önszántamból sosem ültem le meghallgatni, így Dua koncertje hívta fel igazán a figyelmemet rá és szerettette meg velem. Így akadtam rá az akusztikus verzióra, ami véleményem szerint klasszisokkal jobb, mint az eredeti. Ez is egy olyan szám volt, amit újra és újra meghallgattam, amíg meg nem untam. A szövege pedig olyan, mintha valaki egy tőrt forgatna az ember szívében. Annyira keserű ez a dal, de mégis lehetetlen abbahagyni a hallgatását.


Youth - Shawn Mendes ft. Khalid
Kétségkívül a Youth a kedvencem Shawn Mendes legújabb albumáról. Lehet, hogy a fiú egyesek szemében csak egy tinisztárocska, akiért kislányok milliói rajonganak, mégsem mehetünk el egy szó nélkül emellett a dal mellett. Az elmúlt évek terrortámadásai ihlették a számot és a fiatalokban kialakult hangulatot próbálta kifejezni a Youth-ban. Szerintem sikerült neki. Amikor meghallgatom, akkor visszatérnek azok az érzések, amelyeket azokban a napokban, hetekben éreztem. Milyen érzés volt Angliába utazni pár héttel a terrortámadások után. Szükségünk van ezekre a dalokra és az olyan előadókra is, akik ezekről a témákról is képesek írni.



Never Forget You - Zara Larsson ft. MNEK
A dal hallgatása közben rájöttem, hogy egy kicsit kiszerettem azokból a számokból, amik arról szólnak, hogy valaki képtelen elengedni egy másik személyt. Mert hát ez is arról szól, hogy valaki mennyire hiányzik az előadónak és sosem fogja őt elfelejteni. Azonban nem tudtam ellenállni a fülbemászó dallamnak és azon kaptam magam, hogy lassan jobban szeretem ezt a dalt, mint például az Ain't My Faultot. A kedvenc részem mindenképp az, amikor szép lassan felépül a dallam a versszakokban.


Blossom - Milky Chance
Azt hiszem, a Szigetes koncert alkalmával egy kicsit beleszerettem a Milky Chance énekesébe, főleg az összetéveszthetetlen hangja miatt. Szerintem az új albumukról a Blossom volt az, amit viszonylag többet hallgattam. Nem tudatosan, inkább a shuffle-nek köszönhetően. Ugyanúgy, mint az előbb említett dalokat, ezt se tudtam kiverni a fejemből.


Firestone - Kygo ft. Conrad Sewell (Acoustic Version)
A Sziget egyik legemlékezetesebb momentuma minden kétséget kizáróan a Firestone orchestral verziója volt. Idén ritkán éltem át libabőrös pillanatot a fesztiválon, viszont Kygoék előadása az volt. Akármennyire szerettem volna, sajnos csak az akusztikus verzióját sikerült megtalálnom ennek a dalnak, ami azért nem ugyanaz, sokkal erőteljesebb és hatásosabb, ha zenekarral játsszák el ezt a számot. Ettől függetlenül szívesen hallgatom az akusztikus verziót is, mert az legalább egy kicsit hajaz arra, amit élőben hallhattam. Azért örülnék, hogyha Kygo és Justin Jesso elkészítené ezt a verziót hivatalos formában.



Természetesen sorolhatnám még a dalokat és az előadókat, akiket a Sziget miatt szerettem meg, de ezek voltak a legkiemelkedőbbek. És ha esetleg hiányoltátok Lanát a listából, akkor megnyugodhattok, direkt hagytam ki. Adtam egy kis esélyt a többieknek is.

Ti részt vettetek a Szigeten? Esetleg van olyan dal, amit a fesztivál szerettetett meg veletek? Ha igen, akkor osszátok meg ezeket a zenéket kommentben! Hamarosan újra találkozunk egy új bejegyzés formájában! Addig is kellemes hetet kívánok minden olvasónak!


A bejegyzésben felhasznált képek forrása: Sexy Zebras, Zara Larsson, Kygo, Shawn Mendes, Milky Chance

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kövess Instán!