BD Musicbox | 2018 január-március


Pontosan tudjátok, hogy mennyire szeretek zenéről beszélni. Hogy ez mennyire szerencsés, azt döntse el mindenki magában. Viszont akik szeretik a zenés bejegyzéseimet, azok örülhetnek, mert elkezdek egy új sorozatot, BD Musicbox címmel. Ezekben a bejegyzésekben szeretném megosztani veletek a kedvenc zenéimet az elmúlt hónapokból. Főképp újdonságokról lesz szó, de lehet, hogy egy-két korábbi megjelenés is helyet kap majd. Ebben az első bejegyzésben azokról a dalokról és albumokról írok nektek, amiket az új év első három hónapjában hallgattam a legtöbbet.


THROWBACK

Dua Lipa - Dua Lipa
Január elején, vizsgára készülés közben, a jegyzeteim fölé görnyedve végre meghallgattam Dua Lipa debütáló albumát! Wow! Tudom, csak fél év kellett hozzá! Már akkoriban imádtam tőle a New Rulest és az IDGAF-ot, így hirtelen felindulásból megvettem az albumát. A Media Marktban. Igen, a fizikálisat. Aztán beraktam a laptopom CD lejátszójába (nagyon old school!) és végighallgattam. Maradjunk annyiban, hogy nehezen tudtam koncentrálni a tananyagra az album hallgatása közben. Annak idején terveztem egy egész posztot ennek az albumnak, de jobbnak láttam, ha inkább itt írok róla pár sort. Meghallgatva a debütáló albumát, én azt mondom, hogy Dua Lipa megérdemli a sikert, amit elért. Igen, mondhatjuk rá, hogy egy mainstream pop előadó lett, de arról nem szabad megfeledkeznünk, hogy ezt mennyi idő alatt érte el. Szerintem mindenképp érdemel egy tapsot és megérdemli a legjobb új előadónak járó díjait. Amikor az albumot hallgattam, kevés olyan dal volt, ami ne tetszett volna. A számomra új dalok közül mindenképp a Last Dance és a Homesick emelkedtek ki a számomra. Nem csalódtam a lányban és már nagyon várom, hogy lássam őt élőben a Sziget Fesztiválon.


All My Friends, We're Glorious - Panic! At The Disco
Gyakran előfordul, hogy legszívesebben felpofoznám magam és egy pofont mindenképp megérdemelnék azért, amiért nem hallgattam meg a P!ATD koncertalbumát, amikor kijött. Emlékszem, hogy decemberben láttam a közösségi média oldalakon, elkönyveltem, hogy ok, van ilyen és tovább görgettem. Miért??? Persze, a koncertalbumok általában nem hoznak lázba, de ez mégis csak P!ATD volt! Nevermind! Nemrég meghallgattam és úgy éreztem magam, mintha a mennybe kerültem volna. Az egész koncert filmanyaga fent van az együttes YouTube csatornáján, úgyhogy aki szeretné látni Brendon Urie híres hátraszaltóját, annak ajánlom figyelmébe például a lenti videót. Brendon Urie számomra egy Isten, amit ő zeneileg lerak az asztalra, azt csak megtapsolni lehet. Imádom a hangját, a hangterjedelmét és imádom a zenét, amit alkot. Ez az album pedig maga a csoda. Végig néztem az egész koncertet, utána pedig többször is meghallgattam az albumot és nem tudok vele betelni. Brendon Urie hangja simogatja a lelkem és őszintén szólva, a lelkemnek mindenképp szüksége van egy kis törődésre.



ÚJDONSÁGOK

Pompeia - Carlos Sadness
Carlos Sadness új albumáról a legkiemelkedőbb dal számomra mindenképp a Pompeia volt. Tudnotok kell rólam, hogy gyerekkorom óta érdekel Pompeii katasztrófája, valamiért közel áll a szívemhez ez a téma. Carlos dalát belengi a nosztalgia, egy életeken átívelő szerelem gondolata. Az utóbbi hetekben sokat foglalkoztatott a lélekvándorlás, ezért ez a dal igazán szíven ütött. Bízom benne, hogy mindenkinek van egy lelki társa odakint, akivel egyszer egymásra találnak ebben az életben. Amíg én nem találom meg az enyémet, addig nosztalgiázok egy kicsit a Pompeiával.


Bajo Cero - Dinero ft. Dani Martín
Amikor megtudtam, hogy a Dinero Dani Martínnal vette fel a Bajo Cerót a jubileumi albumukra, fangirlködtem. De nem kicsit. Dani Martín Spanyolország egyik legismertebb pop-rock előadója, aki az El Canto Del Loco zenekarral futott be majd' két évtizede. Az ECDL volt ez egyik olyan zenekar, ami megszerettette velem a spanyol zenét és a Dinero pedig nagyban hozzájárult ahhoz, hogy nyissak az (indie) rock felé. Két, számomra meghatározó hang találkozik ebben a dalban és hálás vagyok azért, hogy létezik és meghallgathatom. A Bajo Cero eredeti verzióját is nagyon szerettem, de ez különleges helyet foglal el a szívemben.


Lullaby - R3HAB x Mike Williams
[Spotify x YouTube]
Március utolsó hetében megszállottja voltam ennek a dalnak, egymás után vagy ezerszer meghallgattam. Nem vagyok a legnagyobb EDM fan, de R3HAB hangzásvilága engem megnyert és bekerült a kedvenceim közé. A Lullaby R3HAB és Mike Williams-szel közös szerzeménye. A dalban engem a vokál fogott meg, egyszerűen képtelen vagyok kiverni a fejemből. Van benne valami varázslatos, ami megfog. Aztán jön a drop, ahol átveszi az elektronikus zene a főszerepet, de aztán megint visszatérünk a vokálhoz, ami megint egy új atmoszférát teremt a dalban. Imádom!
Ja és úgy mellesleg találkoztam R3habbel a V4 Fesztiválon... Itt a bizonyíték is:


Requiem - Apashe
Egyetlen olyan előadó van az elektronikus zene világában, akit halálom napjáig fogok támogatni és az nem más, mint Apashe. Én kijelentem azt, hogy ő az egyik legjobb a trap műfajában! Magát a műfajt is ő szerettette meg velem. Az új EP-je pedig zseniálisra sikerült. A Requiem a klasszikus zenére épül, ha nagyon pontosak akarunk lenni, akkor Mozart ihlette ezt az EP-t. Számomra sokat hozzáad az, hogy valódi zenészekkel vette fel a klasszikus zenei részeket és nem valami programmal generálta őket, mint ahogy az manapság történik a zenei világban. Ez a srác tehetséges és megérdemelné, hogy többen hallgassák. Sőt, egy külön bejegyzést is megérdemelne a blogon, mert ódákat tudnék zengeni a munkásságáról. Az alábbi videó valójában egy EP promó videó, de szerintem minden megvan benne ahhoz, hogy valakit arra motiváljon, hogy belehallgasson az új EP-be.


Say Amen - Panic! At The Disco
Gondoltátok volna, hogy egy bejegyzésben kétszer is isteníteni fogom Brendon Urie-t? Én sem, de hát így alakult. Két  hete ültem nyugodtan a laptopom előtt, amikor Instagramon megláttam a P!ATD bejegyzését: Pray For The Wicked. Június 22. Kapunk egy új P!ATD albumot három hónapon belül!!! Sokkot kaptam, amikor megláttam és rögtön elkezdtem kutatni és Brendonék voltak olyan kedvesek, hogy aznap megjelentettek két dalt is az albumról: a Say Ament és a Silver Liningot. A kettő közül a Say Amen került ki nálam győztesként. Ha nem láttátok még a videóklipjét, akkor nézzétek, megéri. Elég sok nyugalmat megzavaró képet láthatunk a klipben, úgyhogy mindenki csak saját felelősségére nézze meg!😉 Mindig lázba hoznak a kedvenc előadóim új dalai és ez most is így történt. Nem akartam lelőni a poént pár sorral feljebb, de ezek miatt a hírek miatt hallgattam meg a koncertalbumot is. Én teljes P!ATD lázban égek és alig várom már, hogy június legyen!


My Dear Melancholy, - The Weeknd
Imádom a meglepetéseket és a The Weeknd is szolgált eggyel: megjelentetett egy EP-t, My Dear Melancholy, címmel. Összesen hat dal szerepel rajta, de az a hat nagyon ütős. A Twitter felrobbant a megjelenés után, arról írt mindenki, hogy Selena Gomezről szól ez az EP. Hogyha így tekintünk az albumra, akkor igen nyilvánvaló, hogy a The Weekndet jobban megérintette a szakítás, mint azt akkoriban mutatta. Műfajilag sex popnak is nevezték már a zenéjét, hiszen hangzásvilágban nagyon szenvedélyes, érzéki és a dalszövegei tele vannak szexuális tartalommal. Ez az EP azonban más. Megmaradt az az érzéki hangzás, de inkább a melankólia és a szakítás van a középpontban (mintha ez nem lenne egyértelmű a címből!) Meghallgattam már párszor és bízom benne, hogy hamarosan kapunk majd egy teljes albumot is, mert én nehezen tudok betelni ezzel az EP-vel.


the broken hearts club - gnash
Utoljára hagytam a legjobbat. Olivia O'Brien és gnash i hate i love u dala nagyon sokat jelent nekem, mert segített túllendülni egy csalódáson, ami tavaly ért. Így amikor megláttam, hogy gnashnek új dala jelent meg, aminek ráadásul the broken hearts club a címe, rögtön meghallgattam és első hallásra beleszerettem. Megérdemel gnash is egy tapsot ezért a dalért. Hangulatban hasonló az i hate i love u-hoz és a szövege is ugyanúgy megérintett. A fókusz a vokálon és a gitáron szerepel, így elég egyszerű a hangzása a dalnak, azonban így sokkal jobban érvényesül a szöveg, ami ennél a dalnál a legfontosabb. Abban biztos vagyok, hogy a legközelebbi szívfájdalmamko ehhez a dalhoz fogok először nyúlni.


Írás közben kicsit úgy éreztem, mintha a Végtelen történetet írnám, de ezen nem csodálkozunk, hiszen szeretek a zenéről beszélni. Lehet, hogy a jövőben gyakrabban fogok jelentkezni ezzel a bejegyzéssel, főleg, hogy most is csak a best of került csak bele ebbe a posztba. Különben sosem lett volna vége... Remélem tetszett és örültök ennek az új sorozatnak!

Nektek mik voltak a kedvenceitek az elmúlt három hónapban? Volt esetleg olyan album vagy dal, ami szerintetek nekem tetszhet? Ha igen, akkor osszátok meg velem, mert szeretek új zenéket felfedezni. Köszönöm, hogy itt voltatok és a legközelebbi viszontlátásra!


A bejegyzés fejlécéhez felhasznált kép forrása: Warner Music, Genius

2 megjegyzés:

  1. Szia! Jó lett a cikk és még jobb találni egy Panic! at the disco rajongót! Imádom őket és az új dalaikat is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Köszi! :) Hát lehet nem szeretni a Panic! At The Discót? :D

      Törlés

Kövess Instán!